Time flies when you are having fun - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Fleur Hoeve - WaarBenJij.nu Time flies when you are having fun - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Fleur Hoeve - WaarBenJij.nu

Time flies when you are having fun

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

28 Maart 2016 | Thailand, Phuket

-visa leave
-simulan trip
-gm diner
-tour day

Tijd voor weer een update! De tijd gaat hier ZO snel we zijn over ongeveer 2 weken alweer op de helft van onze stage. Echt heel bizar dat het zo snel gaat, maarja time flies when you are having fun!

De maand bij de butlers zit er bijna op, helaas. Heb het daar enorm naar m'n zin gehad en ook onwijs veel geleerd. Laatst had ik wel weer wat opmerkelijks meegemaakt. Ik had een airport dagje. De hele dag gasten wegbrengen naar het vliegveld en dan de volgende weer ophalen. Soms moesten we even een halfuurtje op het vliegveld wachten, dus de chauffeur zocht een plekje om te parkeren. Nou zit hier in dit maffe land toch lady parking!! De bovenste verdieping van de parkeer garage is HELEMAAL ROZE. Een verdieping speciaal voor vrouwen. Hilarisch aha! Aan de ene kant perfect, maar ook beetje vreemd. Dit zie je in Europa denk ik niet op veel plekken.
Naast dat deze verdieping helemaal roze is, wordt deze ook beter bewaakt vertelde de chauffeur.

Niet alleen deze gemeentelijke instantie is mij opgevallen. We moesten vorige week naar het gemeente huis om onze work permit op te halen. Ze hebben hier een nogal vreemde naam voor niet thaise mensen, namelijk alienworkers.
Ja, alienworkers. Wij moesten naar de 2nd floor genaamd alienworkers.
Er staat ook boven mijn werkvergunning, '' number of an alien''.
Daar zou je ook nog een flinke discussie op los kunnen laten, maarja ik vond het wel grappig. Dit zou in Nederland dus echt een not done zijn. Heerlijk als dit gewoon kan.

We moeten dus binnekort het land in en uit, om het visum te verlengen. Het wordt waarschijnlijk Maleisie, maar het is nog niet helemaal zeker waar. Kuala Lumpur lijkt me heel erg vet, maar het hotel raadt ping na aan. Nog nooit van gehoord maar eigenlijk is iedere bestemming top.
In april alvast een leuke trip erbij dus!!

Over trips gesproken, natuurlijk hebben we de afgelopen 2 weken niet stil gezeten.
De Simulan Islands waren echt zoooo mooi. Echte witte stranden, blauwe zeeën en heel veel palmbomen. Op meerdere plekken snorkelstops gemaakt. Heel veel nemo's, dory's en regenboog vissen gezien. Ook zwommen we midden in grote groepen vissen, best eng eigenlijk maar ook vet.
Er was 1 doodenge vis, heel groot en bruin met 1 grote voortand. Snel de andere kant op gezwommen hihi.

Gisteren hebben we de hele dag op de scooter rondgereden. Mooie uitzichtpunten gezien en the big Buddha. Die is wel echt MEGA groot! Bovenop een berg ook, echt een intense tocht naar boven.
Maar absoluut de moeite waard. Ook de grootste tempel van Phuket mee gepakt, dus echt even een cultureel dagje gehad. Hele dag op de scooter zonder ongelukken:) dat was ook wel fijn.

Donderdag is mijn laatste dag bij de butlers, en dan moet ik naar het Laundry Departmen :(:( :(.
Geen idee wat ik daar moet gaan doen een maand lang, waarschijnlijk de was haha. Geen idee we zien het allemaal wel. Wel leuk om te blijven wisselen van afdeling. Er werken alleen helemaal geen internationale mensen daar. Niemand spreekt Engels, er zitten ook best veel analfabeten. Ook gehandicapte mensen. Heel heftig krijg echt een Hitler idee als ik daar naar binnen loop. Ik heb er allleen nog niks van gehoord maar laundry staat op het schema. Thailand zou Thailand niet zijn als ze niet van het schema afwijken, dus misschien ga ik wel totaal wat anders doen we zien het allemaal wel.

Nog 3 dagen genieten van deze leuke afdeling en weer klaar voor wat nieuws! Wat dat ook gaat zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phuket

Fleur

Actief sinds 19 Jan. 2016
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 2460

Voorgaande reizen:

19 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: