มีความสุขปีใหม่ - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Fleur Hoeve - WaarBenJij.nu มีความสุขปีใหม่ - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Fleur Hoeve - WaarBenJij.nu

มีความสุขปีใหม่

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

13 April 2016 | Thailand, Phuket

Het is weer tijd voor een update! We zijn gewoon over de helft van de stage. De tijd gaat echt mega snel. Kan het bijna niet meer bijhouden. Maargoed, dat betekent dat het hier enorm leuk is en dat is ook zo:)

Vorige week zat ik weer op een super gaaf eiland. Tachai eilanden. Echt witte stranden, blauwe zeeën, palmbomen en heel veel mooie natuur. Het was net een expeditie Robinson eiland zo mooi.
Meerdere snorkelstops gemaakt en veel vissen en koraal gespot. We hadden op deze trip ook heel veel geluk met de zee, hij was rustig waardoor we op meerdere plekken konden stoppen om te snorkelen. Ook was het niet zo druk en de groep niet zo groot.

Halfway there! Dat betekent dat het visum verlengt moet worden. We moeten het land uit en weer in om zo ons verblijf hier te verlengen. Zoey en ik dachten erover om naar Kuala Lumpur te gaan, maar het is Pennang geworden. Dit is een eiland in Maleisië, waar we een paar dagen zullen zijn. Het hotel had ons dit aangeboden en we dachten, dit is ook wel heel gaaf want Kuala Lumpur komen we waarschijnlijk nog wel een keer maar dit is echt een unieke bestemming. We moeten 9 uur heen en 9 uur terug in de bus, dat maakt het verblijf wel korter, maar we hebben al heel gericht gekeken wat we willen gaan zien! Dus we hoeven daar geen tijd aan te verspillen en kunnen op pad! Op de planning staat het bezoek van een Banyan tree park. De Banyan tree is een heilige boom in veel landen in Azië. We gaan een soort trektocht doen en ook over zo'n houten brug over het park heenlopen. Wel hoog en eng maar wel gaaf!In Georgetown ( de hoofdstad) gaan we verblijven en daar moeten we naar de ambassade om onze papieren op orde te krijgen. Er schijnt hele mooie street art te zijn, dus dat gaan we ook maar eens bekijken.

Naast leuke uitstapjes en tripjes moet er natuurlijk ook gewerkt worden. Vanaf begin april ben ik begonnen op een nieuwe afdeling. De Uniform room. Dit is de kamer waar al het personeel voor hun shift de kleren ophaalt. Klinkt niet heel bijzonder, klopt is het ook niet:). De uitdaging zit hier vooral in communiceren met collega's. Want, niemand spreekt Engels en ze vinden mij hier allemaal maar raar, of ze begrijpen überhaupt niet wat ik hier kom doen. Sommige zijn nog nooit naar school geweest, dus ze hebben nog nooit van het woord ' intern' gehoord. Dit maakt werken voor mij soms wel heel lastig. Aan het begin van de stage wist ik dat dit de grootste uitdaging ging worden. Het gaat eigenlijk best goed. Er zijn veel trainingen voor hun Engels. Als ze dan wat geleerd hebben, zijn ze onwijs trots!

Van de week was er weer een training waar ik ook bij mocht zijn. Als je in Nederland een training zou hebben zou dat in een soort lokaal zijn of vergaderruimte. Maar hier zit iedereen lekker op de grond in het kantoor onder het mom van 'beetje proppen maar het past wel'. 1 thaise mevrouw zit op het bureau en ze leren engels door haar na te praten. Aan het eind van de training hadden ze geleerd 'Good afternoon sir, may I fresh up your room?' . Echt heel schattig. Na het 20 keer herhaald te hebben zat het er bij iedereen lekker in en nu hoor je de zin echt overal. Het is misschien niet de beste manier om engels te leren, maar het werkt zeker wel.

Het hotel is aan het rebranden en dit is eigenlijk wel een unieke ervaring. In juni/juli veranderd de naam. Dit is geen kleine verandering. ALLES maar dan ook echt alles moet vernieuwd worden. Het management is hier heel druk mee. Er komen ook nieuwe posities en er is al veel nieuw personeel. Het lijkt me echt top om hier nog een keer terug te komen en dan te zien hoe alles veranderd is.

We zijn en blijven studenten en we houden af en toe wel van een feestje. Wat we - met vergelijking in Maas- echt heeeeeeel weinig doen hier. Dus was het afgelopen zaterdag weer tijd voor een leuke stapavond. Nou dat hebben we geweten! Je kan hier echt heel goed op stap, maar het is wel een soort onderwereld haha. Echt hele grote toffe clubs, maar ook de rare kleine foutje tentjes.... Laat ik het zo zeggen, we hebben het ervaren en we gaan voortaan maar METEEN naar de clubs toe. HAHAHAHA.
Vandaag is het songkran! Dat is Thai new year. Eigenlijk betekent dit gewoon dat je de hele dag nat gegooid wordt. Water over iemand heen gooien is dan een 'blessing'.
Ik kwam vanochtend het kantoor binnen lopen en mn afdelingshoofd zei, kom je gaat vandaag met mij mee!
We zijn eerst naar een tempel hier in de buurt geweest om offers te brengen. Wel gaaf om mee te maken, alleen ik wist echt totaal niet wat ik moest doen of wat er van me werd verwacht.
Na de offers en de tempel begon het echte water gooi werk. We moesten naar het zwembad en je werd er echt linea recta ingegooid. Iedereen kreeg een waterpistool en het was 1 groot watergevecht de hele middag. We hebben samen met het recreatie team veel wateractiviteiten gedaan . Het leuke aan deze dag is, hoe kouder het water hoe beter. Het is dus eigenlijk een soort ice bucket challenge XXL. Niet gedacht dat ik verkouden zou worden hier,maar ik weet zeker dat ik morgen ziek ben haha!
Wel echt intens leuk, het hele management deed mee en zelfs de GM lag in het zwembad! Hij had zijn gezin uitgenodigd en iedereen deed leuk mee. In Nederland zouden mensen zich afzijdig houden, maar hier niet hoor! Iedereen gaat het zwembad in, jong en oud!

Aan dit feest is nog geen einde gekomen, want vanavond zetten we het voort! We zijn uitgenodigd om mee te gaan naar een strand voor een ander watergevecht. Qua verkoudheid is het niet zo slim maar ik vind het heel erg leuk dat we worden uitgenodigd.

Ik merk echt dat ik zo geniet van iedere dag hier. Het werken is leuk, de mensen zijn leuk en het is precies wat ik wilde. Alles helemaal anders voor een halfjaar. Ik merk wel dat ik het soms lastig vind om goed te communiceren met iedereen, maar aan de andere kant wist ik dat dat de grootste uitdaging ging worden. Het gaat iedere dag beter, en iedere dag komt er meer initiatief vanuit collega's. Eerst durfden ze niet eens te lachen naar me, maar nu zeggen sommige al ' goodmorning Khun Fleur ' of ' Sawadikaa dear'. Deze kleine dingen kunnen m'n dag al goed maken.

Dus, voor nu Happy Songkan & Sawadee pi may thai!
มีความสุขปีใหม่

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phuket

Fleur

Actief sinds 19 Jan. 2016
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 2436

Voorgaande reizen:

19 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: