Sawadikah this is Fleur, how may I assist you? - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Fleur Hoeve - WaarBenJij.nu Sawadikah this is Fleur, how may I assist you? - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Fleur Hoeve - WaarBenJij.nu

Sawadikah this is Fleur, how may I assist you?

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

12 Maart 2016 | Thailand, Phuket

Werken als butler! Dit is misschien wel een van de meest uitdagende dingen die ik ooit als werk heb moeten doen.
Ja, ik vind het nog lastiger dan werken met al die naakte mensen in de sauna!
Als butler ben je eigenlijk alles in 1. Receptioniste, bellman, housekeeper, waitress, landscaper , poolboy... and so on.
Er zijn al zo veel rare requests binnen gekomen, dat ik me erover kan blijven verbazen.

Een man belde mij dat hij zijn zonnebril kwijt was. hij zei vind hem maar, en toen hing die op (!!!!!)
Dus ik dacht okee wat nu! Het resort is heel groot, hoe kan ik hier een zonnebril vinden.
Ik alle restaurants doorzocht, de lobby en de zwembaden. Uiteindelijk lag de bril bij het laatste (tuurlijk) zwembad waar ik ging kijken.
De gast was wel heel erg blij! Het was een mega dure armani bril, dus hij was heel blij dat die weer terug was.

Of een keer dat een gast belde dat ik zijn koffer in moest komen pakken, want de dag daarna zou hij vertrekken.
Nou, ik daar dus heel ongemakkelijk heen. Zijn kleren opvouwen in in zijn koffer doen samen met de rest van al zijn (!!!!!) spullen.
Heel apart! Zou ik toch echt altijd zelf doen en nooit door iemand anders laten doen.. maargoed!

Van de week kregen we bericht dat er een beautyblogger naar het resort zou komen. Dit meisje had gevraagd om een gratis kamer, in ruil voor promotie op haar account. Nou blijkt dat dat dus kan, als je echt een beroemde blogger bent en een minimaal aantal volgers hebt.
Ze had een fotoshoot in een van de villa' s, ik moest daarbij assisteren. Die meiden helemaal mooi opgemaakt en ik in m'n te kleine lelijke werkoutfit mocht het lichtscherm vasthouden haha.
Dit gaf me wel weer een inzicht hoe nep die bloggers wereld is. Ze kwamen puur en alleen voor de foto' s naar dit resort. Verder zien ze niks van Phuket. Zo zonde!! En NEP!

Het resort is een gewilde trouw locatie. Van de week was er een stel dat ging trouwen en met famillie in meerdere villa' s verbleef.
Ik was butler van die villa aka slaaf op dat moment. Mevrouw had nogal wat eisen, maar was wel vriendelijk. Soms zo vriendelijk dat ik er een beetje bang van werd. Vriendelijkheid met een nogal kille ondertoon. Ik snapte het wel goed, als ik zou gaan trouwen zou ik het ook perfect willen hebben. Alleen ik weet hier ook nog niet alles. Ze wilde graag een grotere dansvloer en andere decoratie, maar ik dacht echt eeeh oke hoe moet ik dat dan voor elkaar krijgen! Na heel veel telefoontjes heb ik het uiteindelijk voor mevrouw voor elkaar kunnen krijgen.

Vandaag was wel het meest rare ooit.
Ik was alleen , want de rest van het personeel was niet op komen dagen en er waren ook te weinig ingepland.
Hoe het kan weet ik niet precies, maar ik was de enige op dat moment!
Ik moest naar het vliegveld om vip gasten van de general manager op te halen. De grap was dat ik dit nog nooit gedaan had!
Ze hadden ook nog een fast track booking, dus ik moest nog opschieten ook anders was zou ik te laat zijn.
Gelukkig ging het allemaal goed. Leuk praatje gemaakt op het vliegveld en in de bus. Zodra we in het hotel waren moest ik de gasten inchecken. Dit had ik wedererom ook nog nooit gedaan, omdat ik niet bij de front office afdeling werk.
Dus, ik wist weeer niet wat ik precies moest doen, maar ik moest het maar gewoon doen!
Het ging allemaal goed, behalve met de creditcard. Ik moest heel veel handtekeningen hebben, maar ik snapte niet precies waar.
De gasten waren gelukkig heel vriendelijk en blij met hun villa.

Tijdens dit allemaal werd ik constant gebeld door gasten uit de andere bezette villa' s. Ze hadden ook allemaal requests.
Echt, een mens kan gewoon niet ZOVEEL tegelijk doen!
Deze gast was het kussen van haar zoontje kwijt geraakt. Wat bleek nou, dit kind slaapt alleen maar op dat ene kussen, anders kan die niet slapen!! Daarom zat de paniek er bij moeders goed in, want ze moest en zou dat kussen terug hebben. That mom was giving me a hard time!! Stel je voor, je hebt een kind dat maar op 1 kussen kan slapen oh my.
Uiteindelijk lag het in de laundry room en heb ik het terug kunnen geven. Het kind was echt heel blij, enorm schattig!!

Jammer was dat meteen de volgende klacht van de famillie kwam. Er was iets met het zwembad waar ze niet blij mee waren.
Er lagen twee blaadjes in, daarom wilde ze dat het schoon gemaakt werd.
Ik kon mijn verbazing bijna niet inhouden. Het hele zwembad was schoon, maar om die 2 blaadjes...
Ja, er staan bomen naast het zwembad , daar vallen blaadjes vanaf mevrouw sorry kan ik ook niks aan doen!!
Als het zwembad nou heel vies was oke, maar die 2 blaadjes... Moest de poolboy maar voor komen!

Dit waren een paar van de meest opvallende, maar nog lang niet alles. Als ik zie hoe deze mensen zijn, bedenk ik me echt dat ik later niet zo wil worden. Kan toch echt wel mijn eigen koffer inpakken! De gasten hebben hier zo ongelooflijk veel geld, ik kan me er gewoon geen voorstelling van maken.

Naast het werken doen we hier ook mega veel leuke dingen.
Afgelopen zondag naar een hidden beach geweest. We moesten eerst een bos door en toen kwamen we bij een klein strandje!
Helemaal niet veel mensen, maar super mooi! Echt geen straf om daar een dag te spenderen:-)
Voor donderdag staat een snorkel trip op de planning! Simulan islands, schijnt echt super mooi te zijn.

Vanavond naar een ladyboy cabaret show. Geen idee wat dat precies inhoudt. Ik weet ook niet wat ik me erbij voor moet stellen, maar goed we gaan het meemaken!

  • 12 Maart 2016 - 15:25

    Marieke:

    How the other half lives :-) Zo te lezen kan je je goed redden, lief tussennichtje. Veel plezier met de ladyboys! Mx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phuket

Fleur

Actief sinds 19 Jan. 2016
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 2437

Voorgaande reizen:

19 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: