Thailandleventje - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Fleur Hoeve - WaarBenJij.nu Thailandleventje - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Fleur Hoeve - WaarBenJij.nu

Thailandleventje

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

04 Maart 2016 | Thailand, Phuket



De pech voor ons was helaas nog niet over. Een week na mijn scooter slippertje viel Zoey ook van haar scooter. Door zoiets als veel zand op de weg, hoe stom! Ze slipte gewoon weg. Dusss, we konden weer naar het ziekenhuis. Gelukkig viel het allemaal mee, op wat schaafwonden en een zere heup na. Helaas moeten we nu beide iedere dag naar de ehbo om alles schoon te laten maken. Gaan we hoor, jut en juul zaten op een scooter. Maargoed, nog een paar dagen en dan zijn we ervan af!
En dan kan ik geen ziekenhuis/first aid/kliniek meer zien!! Genoeg gehad voor de komende 5 maanden.

We zijn gelukkig weer aan het werk! Na een week stil te hebben gezeten is het tijd voor een nieuwe uitdaging, werken in de butlerservice! Toen ik hoorde dat ik daar een maand mocht werken dacht ik meteen aan mensen die strak in pak zijn, met een servet gevouwen over de hand en dienblad in de andere. Het blijkt in praktijk anders
Werken als butler is een enorme uitdaging. Als gasten in het resort een villa boeken, krijgen ze daar butlerservice bij. De villa's zijn echt heeeeeel erg gaaf. Alles wat je kan bedenken zit erbij, maar het is ook echt onbetaalbaar. De gemiddelde prijs is 750 euro per nacht per villa. Als je die prijs hoort, denk je daar ook wel een bepaald soort gasten bij. Of nouja laat ik het zo zeggen, het is niet voor de gemiddelde mens weg gelegd. Mensen zijn mega rijk en ook heel veeleisend.
Vandaag had werd ik gebeld door gasten of ik hun zwemband op kon komen halen hem op kon blazen en weer terug brengen. Het was een enorm ding, dus ik dacht eeeh oke. Op het dak van de buggy (soort golfkar) gedaan en zo maar rondgereden. Ik vind het wel grappig, maar als ik zelf gast was geweest had ik hem ook zelf opgeblazen en echt nooit door iemand anders laten doen.
Mensen gebruiken je echt voor alles, terwijl ik 9 van de 10 keer denk ja wat moet ik ermee.
Er zijn op het resort ook veel bruiloften. Vandaag heb ik met een bruid haar locatie gechecked en gekeken of alles naar wens was. Er waren nog wat dingen waar ze ontevreden over was, dus moest ik dat regelen.
Als ik deze mensen zie denk ik wel bij mezelf , ik hoop dat ik zo later nooit word. Het is af en toe lekker om helemaal te relaxen en niks te doen, maar tot op zekere hoogte.
Een goede butler zijn is heel moeilijk. Je komt soms heel dichtbij mensen, maar moet toch op een bepaalde afstand blijven. Het mooie aan butlers vind ik hun houding en gedrag. Heel professioneel en integer, maar je moet ook lef hebben op sommige moment. Echt respect!

Naast werken en herstellen is het natuurlijk ook tijd voor leuke dingen!!

Woensdagavond zijn we naar patong geweest om te stappen. Patong is de uitgaansstraat met HEEEEEL veel ladyboys. Ook mega foute stripclubs en rare mensen daar. Over straat daar lopen is echt een rare beleving. Iedereen probeert je zijn club binnen te praten. Ze roepen dingen als 'heee wanna play ping pong inside'' en '' come see our show!!''. Dus wij liepen daar zo van eeeeeh nee bedankt. HAHA. Tijdens het uitgaan worden de raarste opmerkingen gemaakt. Mensen zeggen '' ooh you so big I love that so beautiful'. Dan walg ik echt zo. Word gewoon dik genoemd en het is nog een compliment ook. Haha nouja, lachen en zwaaien is hier de oplossing voor alles! Voel me wel echt een hulk als mensen dat soort dingen tegen me zeggen. Collega's vragen ook hoeveel ik weeg enzo en dan denk ik echt waaaaaaat doe normaal haha. Hier, heel normaal. Maarja, kan mij het ook schelen wat ze er van vinden.

Er was van de week een heel raar moment. We zaten bij peony's, ons favorietje restaurantje. De eigenaresse kwam naar ons toe en zij dat er een tsunami aan kwam en we echt weg moesten. Dus wij schrokken ons echt KAPOT. want ja tsunami eeeh ok. Iedereen in het restaurant was in paniek. Dus wij heel snel terug naar het hotel en hogere plekken opgezocht. Het bleek allemaal mee te vallen. Er was een aardbeving bij Maleisië geweest en die veroorzaakte hoge vloedgolven. Ze kwamen gelukkig niet tot aan Thailand. Later bleek dat er zoveel paniek was omdat iedereen hier de tsunami van 2004 heeft meegemaakt. Mensen zijn toen echt alles kwijtgeraakt en moesten helemaal overnieuw beginnen. Vandaar dat nu bij het minste en geringste bericht totale paniek uitbreekt.
Maar het gelukkig viel het mee, zo snel als de paniek kwam verdween die ook weer.

Gister echt de beste trip ooit gemaakt! John Gray's canoen trip! WAAAUW! We werden gekanood door grotten, langs strandjes en over zee. Aapjes van heel dichtbij gezien en s'avonds een soort offerritueel in een grot gedaan. Klinkt maf maar was echt mooi. Al die lichtjes door de grot, echt heel gaaf! Als het helemaal donker was en je met je hand door het water ging zag je allemaal lichtjes van het plankton, supergaaf!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phuket

Fleur

Actief sinds 19 Jan. 2016
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 2444

Voorgaande reizen:

19 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: